söndag 24 januari 2010

Galen vecka

Tiden går i ett rasande tempo. I tisdags hade barnen studiedag så jag tog semester. En kompis och hennes barn kom över och åt frukost hos oss. Så mysigt att kunna ta tillvara på lite stunder att träffa sin vänner! Efter maten åkte vi pulka i en lite backe nära vår trådgård och sedan byggde Elias och jag en snögubbe på baksidan. Här är den fina lilla snögubben. Elias valde två stenar till ögon och en pinne från syrénhäcken fick bli en näsa. På eftermiddagen fick Elias sin påfyllning av influensavaccinet. Dagen efter blev han sjuk, så jag fick åka hem ifrån jobbet vid lunch. Han var sjuk ända tills idag! Lille gubben.. Hade jättehög feber i flera dagar och var verkligen vissen... På nätterna var han törstig och man sov ganska oroligt. Men idag började han prata om sina T-Rex och Spinnosaurusar och det är ett gott tecken! (hi hi hi) Igår var jag ute och red tidigt på morgonen. Det var ganska kallt och en dimma låg över landskapet. Var så himla vackert att se solen gå upp! Mestur var alldeles full av frost på bringan när vi kom tillbaka till stallet. Förresten har vi blivit marsvinsvakter också åt grannens lilla Nelly. Hon ska stanna i två veckor då de åkte till Thailand igår. Igår hade vi innebandyturnering på jobbet. Var superkul och idag har jag jordens träningsvärk! Efter turningeringen åt vi middag ihop och gick ut på en krog där det blev en hel del dansande, som säkert hjälpte till lite på träningsvärken. I morse hade jag stalltjänst kl 7,30 så jag hann bara sova i 3 1/2 timme i natt. Lite segt måste jag säga, man är ju inte precis 18 längre ( ha ha ha). Men himla roligt var det! I kväll ska jag gå på ett Corepass, där man tränar mage och rygg med olika övningar. Kanske hjälper det mig att mjuka upp mina onda muskler från igår eller så kan det bli helt tvärt om? Jag kanske inte kan ta mig upp ur sängen i morgon? *ler* Kram Caroline

1 kommentar:

  1. Hej Carro!
    Vilken fin blogg sida du har! Kul att se dig i söndags! Kram Ewa

    SvaraRadera