tisdag 2 mars 2010

VAB

De ringde från dagis idag vid 11, lilleman hade fått vattkoppor. Idag är det 14 dagar sedan storasyster fick det, så det var ju inte helt oväntat. Fick lite tid över nu när han sover middag, så jag passar på att skriva lite! Här är lilla hallen mellan mitt och Elias sovrum. Dörren på bilden leder till ett av badrummen. När vi flyttade in i huset så var det tidigare en tapet med svagt blå botten och små blommedaljonger i blått med svagt rosa blommor i. Låter kanske inte så fint, det var den inte heller men ganska neutral ändå så hallen var det sista vi gjorde om. Det blev lite tapet kvar från Hannas fondvägg som precis räckte till ena hallväggen. En vit spegel från Jysk fick plats vid dörren till Elias rum. På motstående vägg satte jag upp en tavelhylla med tavla från Ikea och två värmeljus. Hallen var alltid mörk tidigare, men nu är det så mysigt med tända ljus som speglas i spegeln och som då även syns ut i vardagsrummet! Var på stan med barnen och hittade ett fint överkast på Indiska som vi turades om att bära runt på stan. Det är ett ganska tunnt qviltat vitt överkast. Nu vaknade han, så nu får jag leka lite med skruttis en stund. ********************************************************** Kram Caroline

2 kommentarer:

  1. Roligt att du är med i min utlottning!

    Visst är det tråkigt med små sjuklingar? Hoppas han kryar på sig. Här hemma går det åt rätt håll nu iallafall när Plutten fått penicillin.

    Ha en bra dag!

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på ditt hem... :) Välkommen in till mig!

    SvaraRadera